logo poštové služby

DHL, Amazon a Audi testujú doručovanie zásielok do zaparkovaných automobilov

DHL Parcel, Amazon a Audi skúšajú nový spôsob doručovania. Kuriér dovezie tovar objednaný v e-shope až do kufra zákazníkovho auta.

 

Projekt, ktorý bude niekoľko mesiacov prebiehať v oblasti nemeckého Mníchova, vlastne využíva autá ako mobilnú doručovaciu adresu. Funguje to tak, že kuriér dostane cez špeciálnu aplikáciu v smartfóne presnú polohu vozidla a prístupové údaje od jeho kufra. Potom vozidlo vyhľadá, vloží do neho zásielku, kufor zavrie a tým sa auto automaticky opäť zamkne. DHL následne dostane potvrdenie o doručení a zákazníkovi príde e-mail so správou, že má objednaný tovar vo svojom vozidle.

 

Kuriér pritom dostane informáciu o polohe auta, nech je kdekoľvek. Zákazník sa tak prakticky nemusí starať o čas doručenia. Spoločnosti sa ale nezmieňujú o probléme parkovaní v garážach, ktoré sú prístupné iba s čipom alebo kľúčom.

 

Podľa Jürgena Gerdes z vedenia divízie Post - eCommerce - Parcel spoločnosti Deutsche Post DHL je tento koncept na nemeckom balíkovou trhu ojedinelý.

 

Zdroj: www.dpdhl.com

 


Aktuality  |  Zo sveta  |  Kontakty  |  Reklama
© 2010 Poštové služby. Prevádzkovateľom a odborným garantom portálu je spoločnosť Postal Consulting s.r.o..