logo poštové služby

Novinky z medzinárodnej výstavy a konferencie POST-EXPO 2012

V nasledujúcej Téme mesiaca sa bližšie pozrieme na priebeh a najzaujímavejšie novinky medzinárodnej výstavy a konferencie POST-EXPO 2012, ktorá sa tento rok konala v belgickom Bruseli v dňoch 18. až 20. septembra 2012. Vzrušujúce tri dni v Bruseli boli oprávnene očakávaným vrcholom poštového kalendára pre vyše 160 vystavovateľov najnovších produktov a technológií ako aj pre viac ako 3 500 návštevníkov z celého sveta.

 

Na konferencii prednášalo viac ako 100 delegátov, ktorí poskytli dôkladnú analýzu stále sa meniaceho poštového, balíkového a kuriérskeho trhu. Tohtoročné POST-EXPO znovu hostilo aj Biznis fórum Svetovej poštovej únie, ktorého hlavnou témou bol e-commerce, veľký priestor mali tiež poštové správy a online predajcovia pri výmene názorov a zdieľaní svojich postrehov.

Matthew Gunn, riaditeľ Post-Expo: "Bol to jeden z najrušnejších POST-EXPO, ktorého sa zúčastnili návštevníci z viac ako 75 krajín. Spätná väzba od našich vystavovateľov bola absolútne fantastická, všade ste mohli vidieť živé diskusie účastníkov a vystavovateľov. Konferencia bola veľmi dobre navštevovaná a diskusie často pokračovali mimo konferenčných sál aj v priestoroch výstavy. POST-EXPO opäť ukázalo, že je najlepšou medzinárodnou výstavou a konferenciou pre poštový, balíkový a kuriérsky priemysel."

 

Vybrali sme pre vás niekoľko zaujímavých noviniek z tohtoročného POST-EXPO, ktoré vám bližšie predstavíme:


e-bicykle Dánskej pošty vyhrali cenu inovácie

Elektrické bicykle Dánskej pošty s flexibilným úložným systémom vyhrali cenu Inovácia doručenia poslednej míle (Last Mile Delivery Innovation) na výročnom udeľovaní cien na POST-EXPO v Bruseli. Dvojkolesové bicykle s prívesom majú užitočné zaťaženie 105 kg a trojkolesové trojkolky môžu prepraviť 130 kg. Oba modely využívajú na zákazku vyrobený systém modulárneho boxu na skladovanie zásielok. V roku 2011 nasadila Dánska pošta elektrické bicykle a trojkolky v 900 doručovacích obvodoch a vo zvyšných 250 obvodoch, ktoré sú v súčasnosti obsluhované benzínovými mopedmi, dôjde k rovnakej zámene už čoskoro. Dánska pošta investovala 11 miliónov Eur do rozvoja a implementácie e-bicyklov, ale očakáva, že sa jej investícia vráti do dvoch rokov vďaka účinnosti tohto systému.

 

Stand and Deliver!

Ďalší zaujímavý prostriedok pre doručovanie predstavila na POST-EXPO nemecká spoločnosť e-Tricycle. Pri vývoji doručovacieho prostriedku sa riadila hlavnou myšlienkou, že doručovatelia nepotrebujú, aby sa pri doručovaní posadili, tak prečo by mala elektrická trojkolka mať sedadlo? Vzhľadom k otvorenej konštrukcii môže jazdec-doručovateľ na svojej trase rýchlo naskočiť a zoskočiť. Vysoká poloha stojaceho doručovateľa zaručuje dobrý výhľad a jazdný komfort.

 

 

 

 

 

 

Elektronické listové centrum Estónskej pošty

 

V dnešnej spoločnosti, ľudia chcú pracovať rýchlo a efektívne, a posun smerom k e-riešeniam túto túžbu uľahčuje. Jedným z takýchto riešení je Elektronické listové centrum Estónskej pošty, ktoré predstavuje digitálne prostredie umožňujúce zákazníkom posielať rôzne typy listov elektronicky a potom spravovať a sledovať ich stav. Využíva sa hlavne na zjednodušenie pohybu doporučených listov medzi jednotlivcami, súkromným a verejným sektorom pri zaistení maximálnej bezpečnosti preberania dátových súborov, ktoré obsahujú dôverné informácie. Služba je prístupná cez zabezpečenú webovú stránku (https:// kirjakeskus.post.ee), nie je preto nutné sťahovať softvér, aby zákazník mohol začať službu používať. Estónska pošta službu spustila v októbri 2011 a v súčasnej dobe má 140 obchodných partnerov a rastúci počet súkromných klientov.

 

Maloobchodná inovácia roka - Geovista Standortcheck Nemeckej pošty

Deutsche Post DHL Geovista Standortcheck je on-line geomarketingový nástroj vyvinutý pre jednoduchšie vypracovanie analýz miesta a umožňuje tak malým a stredným podnikateľom a franšízerom prognózy maloobchodných predajných objemov. Tieto podniky mali skutočnú potrebu dohnať zvyšok priemyslu, ale bránil im v tom nedostatok cenovo dostupných riešení. Deutsche Post DHL sa rozhodla vytvoriť produktovú radu pod značkou Geovista, aby uspokojila dopyt malých a stredných podnikov.

Claudia loss, viceprezidentka inovácií Deutsche Post DHL, vysvetľuje: "Standortcheck Geovista obsahuje opis ekonomického prostredia v mieste, ktoré je potrebné vyhodnotiť. Tiež poskytuje informácie o veľkosti potenciálu zákazníkov v danej lokalite ako aj potenciálny objem predaja. Standortcheck Geovista poskytuje tiež informácie o parkovaní, infraštruktúre, ako verejná doprava, bankomaty, lekárne alebo reštaurácie. "

Standortcheck Geovista bol uvedený na online trh v marci 2012 a dosiaľ má 20 spokojných užívateľov. K dispozícii sú tri varianty produktu Standortcheck Geovista - basic, premium a premium plus , dostupné v cenových reláciách 180, 450 a 750 Eur. Produkt je v súčasnosti obmedzený len na Nemecko, ale spoločnosť dúfa, že rozšíri do ďalších krajín.

 

Budúci ročník úspešnej medzinárodnej výstavy a konferencie POST-EXPO 2013 sa uskutoční vo Viedni v termíne 30. septembra až 2. októbra 2013.

 

Zdroj: www.postaltechnologyinternational.com

         www.postexpo.com

 


Aktuality  |  Zo sveta  |  Kontakty  |  Reklama
© 2010 Poštové služby. Prevádzkovateľom a odborným garantom portálu je spoločnosť Postal Consulting s.r.o..