logo poštové služby

e-commerce a európski poštoví operátori - 2. časť

V druhej časti Témy mesiaca - e-commerce a európski poštoví operátori - si predstavíme cezhraničné služby niektorých európskych operátorov spojené s doručením e-commerce zásielok.

 

Úvod


Už v 1. časti Témy mesiaca sme uviedli, že digitálna éra komunikácie umožnila operátorom vyvíjať inovatívne riešenia a poskytovať efektívne a vysoko kvalitné služby. Európski prevádzkovatelia poštových služieb teraz ponúkajú širokú škálu služieb a dodacie možnosti, pre ktoré si ich spotrebitelia a malé a stredné podniky vyberajú na základe ich jedinečnej potreby alebo okolností. Rôzni zákazníci majú rôzne potreby, preto sú ceny vždy prispôsobené poskytovaným službám. To znamená, že cena by mala byť primeraná a odrážať hodnotu poskytovaných služieb.

 

Výber služieb

 

Flexibilný rad e-commerce dopravných možností môže uspokojiť rôzne potreby zákazníkov na všetkých úrovniach, od tej najzákladnejšej možnosti k pokročilým službám. Zákazníci si môžu zvoliť odoslať rovnaký balík pomocou rôznych služieb, s využitím rôznych funkcií, vrátane rýchlosti, sledovanie, potvrdenie doručenia, poistenie či podpis pri dodaní. Ale v mieste dodania zásielky sa to nekončí. V prípade, že si zákazník praje vrátiť zakúpený tovar, poštoví prevádzkovatelia vyvinuli rad možností pre jednoduché a rýchle vrátenie tovaru v tuzemsku aj do zahraničia. Tieto riešenia zahŕňajú spoluprácu medzi poštovými prevádzkovateľmi pod názvom "Easy Return Solution Návrat" (ERS). Pre predávajúcich aj kupujúcich je to rýchly a jednoduchý spôsob, ako vrátiť nakúpený tovar.

 

Uprednostnenie pohodlia zákazníka


Nedávny výskum spoločnosti Royal Mail naznačuje, že spotrebitelia sú čoraz viac náročnejší nielen v tom, čo si objednajú, ale hlavne ako bude ich objednávka doručená:

 

80% spotrebiteľov uvádza pohodlie ako primárny dôvod pre on-line nakupovanie

75% z nich uviedlo, že nasledujúce faktory doručenia by ich presvedčili pokračovať alebo zvýšiť využívanie e-predajcov:

- znalosť, ktorá firma bude zodpovedná za doručenie tovaru

-jasné informácie o cene

- flexibilné možnosti dodania

90% by pravdepodobne nakupovalo znova u e-predajca v prípade, že sú spokojní s dodaním svojho tovaru

80% preferuje prijímať aktualizácie v každej fáze procesu doručovania.

 


Operátori vedia, že je dôležité predvídať spotrebiteľské správanie, ich prioritou je aktívne vytvárať pohodlný servis, ktorý zapadá do každodenného života zákazníkov a to je presne dôvod, prečo operátori ponúkajú služby ako "preferovaný deň" a "preferované miesto":

 

V Nemecku si ľudia môžu vybrať svoje balíkové zásielky z približne 2 500 automatizovaných balíkových staníc 24/7 a prijímajú SMS / e-mailovej notifikácie. Asi 90% Nemcov má balíkovú stanicu v dosahu 10 minút.

 

■ Rad ďalších operátorov vyvinul podobné automatické poštových pick-up riešenia, vrátane bpost, Cyprus Post, PostNord (Dánsko), Eesti Post a Le Groupe La Poste.

 

Rakúska pošta zaviedla "Parcel Box" - zásielky sú umiestnené v zabezpečenách schránkach vo vybraných bytových domoch a prístupové kódy pre výber zásielky si zákazník nájde vo svojej domovej poštovej schránke.

 

■ Vo Veľkej Británii, Royal Mail testovala "Doručenie susedovi", aj sused môže prevziať balík ak príjemca nie je doma. Počiatočné štúdie odhalili 92% miery spokojnosti.

 

■ V Belgicku, bpost ponúka bpaid, predplatenú platobnú kartu, ktorá poskytuje možnosť platby spotrebiteľovi pri on-line nakupovaní. Túto možnosť využívajú najmä zákazníci, ktorí sa zdráhajú používať svoje existujúce karty pri on-line nákupoch. Služba tiež pomáha spotrebiteľom pozorne sledovať a kontrolovať ich rozpočtové výdavky. Bpaid karta je tiež široko používaný pri nákupoch v obchodoch a výberoch hotovosti. 


Francúzska pošta prostredníctvom služby "So Colissimo" ponúka rad inovatívnych IT riešení pre e -predajcov, ktoré im pomôžu rozšíriť ponuku e-commerce služieb pre spotrebiteľov, vrátane výberu dodacích metód a miesta doručenia.

 

■ Škandinávski spotrebitelia často preferujú dodanie balíkov na určené miesto skôr ako domov, a preto PostNord vytvoril službu "MyPack". Táto služba poskytuje okrem iného dodávku až do 4 450 servisných bodov v rámci všetkých severských krajín, dlhšiu prevádzkovú dobu, presné sledovanie celého dodávateľského reťazca a SMS upozornenia.

 

 

Export cezhraničných balíkových zásielok


Zdroj: PostEurop

Legenda:
Sender - odosielateľ
Post office - pobočka pošty
Pick up - vyzdvihnutie
Franchised counter - franšízová pobočka
Domestic sorting center - domáce triediace centrum
International sorting center - medzinárodné triediace centrum
Rest of world - zvyšok sveta
Receiver - prijímateľ

 

Záver


Viete, že ...
... európski prevádzkovatelia poštových služieb:

 

■ sú prítomní vo všetkých 27 trhoch EÚ
■ majú vyše 1,4 mil. zamestnancov na plný úväzok
■ ponúkajú viac ako 258 miliónov dodacích miest
■ vyberajú poštu zo 720 000 poštových schránok na uliciach
■ prevádzkujú viac než 90 000 pobočiek.

 

 

Zdroj: www.ipc.be

 


Aktuality  |  Zo sveta  |  Kontakty  |  Reklama
© 2010 Poštové služby. Prevádzkovateľom a odborným garantom portálu je spoločnosť Postal Consulting s.r.o..