logo poštové služby

Post-Expo 2013 - novinky z poštového sveta!

Jeseň 2013 bola v znamení poštových inovatívnych technológií a nových riešení, 17. ročník výstavy a konferencie Post-Expo 2013 sa konal vo Viedni v termíne 1. až 3. októbra 2013. Na tomto ročníku vystavovalo viac ako 140 medzinárodných spoločností a viac ako 3200 účastníkov z cca 90 krajín navštívilo výstavu Post-Expo 2013. Akcia poskytla vynikajúcu platformu pre firmy, ktoré predviedli svoje najnovšie technológie a inovácie pre poštový priemysel.

 

Súbežne s výstavou sa konala aj konferencia, ktorá generovala niektoré vynikajúce diskusie o najnovších trendoch v odbore. S témou "New World, New Ways" rečníci prednášali všetko od e - commerce riešení, document management, big data, digitálnej komunikácie, hybridnej pošty, reverznej logistiky, balíkových schránok až po automatizáciu poštových riešení.

 

Gerald Gregori, vedúci logistických služieb Rakúskej pošty: "Konferencia poskytuje skvelú príležitosť spoznať ľudí z celého poštového sveta. Práve sme hostili v našom stánku tím z Botswany, ktorý mal veľký záujem o našu prezentáciu e-fulfilmentu. Posielame im našu prezentáciu, prostredníctvom ktorej sa od nás môžu veľa naučiť. Myslím, že to je jeden z hlavných dôvodov, prečo sa zúčastniť takejto akcie - poznať ľudí, ktorí majú rovnaké problémy a vyvinuli riešenia, z ktorých dokáže profitovať celé odvetvie."

 

Súčasťou Post - Expo bol tiež ceremoniál odovzdávania prestížnych cien Postal Technology International Awards, ktorého sa zúčastnili prevádzkovatelia poštových služieb, dodávatelia a ďalší odborníci poštového priemyslu. Všetci hostia mali možnosť vidieť víťazstvo Estónskej pošty ocenenej ako Poštový operátor roka! Ostatnými víťazmi sa stali:

 

Royal Mail (Automatizácia roka),
USPS (Inovácia digitálnej komunikácie a Technológia spracovania balíkov),
PostNord (Environmentálny počin roka),
Keba (Dodávateľ roka) a
INPOST a NCR (Retailová inovácia roka).

 

Bližšie sa pozrieme na troch ocenených:

 

Estónska pošta - Poštový operátor roka

Zatiaľ, čo takmer všetci operátori videli pokles objemov listových zásielok, málo ktorý poštový operátor zažil ich prepad tak akútne ako Estónska pošta. Od roku 2006 čísla klesli o polovicu, čo podnietilo zavedenie celého radu nových riešení pre zákazníkov a hľadania inovácií ako východisko z problémov.

 

"Sme malá krajina, takže musíme byť flexibilní a vytvárať produkty, ktoré nie sú inde v ponuke, " hovorí Aavo Kärmas, generálny riaditeľ Estónskej Pošty. "Našťastie sme veľmi elektronická spoločnosť a vyvinuli sme nové riešenie pre podporu a rast e - commerce, pre obchodníkov ako aj spotrebiteľov. Estónci milujú on-line nakupovanie."

 

Kladný výsledok hospodárenia, nárast objemu balíkových služieb o 15 % a nárast e -služieb o úctyhodných 48 % umožnili Estónskej pošte zdvojnásobiť investície do siete balíkových terminálov Post24. To je ukážkovým príkladom inovácií služieb a výsledkom rastu e - commerce.

 

INPOST - Retailová inovácia roka

INPOST získal toto ocenenie spolu so spoločnosťou NCR za samoobslužné automatizované poštové termináli.

 

"Keď sme začiatkom roka 2012 začali tento projekt, videli sme veľa synergie," hovorí Wojciech Foroncewicz, regionálny riaditeľ spoločnosti INPOST. "NCR a INPOST majú veľké skúsenosti v samoobslužných technológiách - NCR v maloobchode a finančníctve a INPOST v poštových a e- commerce technológiách."

Termináli od INPOST majú už viac ako jeden milión zákazníkov po celom svete. Terminál umožňuje zákazníkom vykonávať všetky štandardné finančné, rovnako aj poštové transakcie, čím sa znižujú prevádzkové náklady a perspektívne môžu nahradiť nerentabilné pobočky. Približne 35 až 40% zásielok je vyzdvihnúť v čase, keď sú pošty zatvorené a kuriéri už nedoručujú. Toto jedinečné riešenie pracuje v režime 24/7 a je umiestnené v príhodných miestach pre zákazníkov.

 

KEBA - Dodávateľ roka

Rakúska elektronická spoločnosť KEBA predstavila svoj produkt KePol LS, ktorý bol vytvorený špeciálne pre použitie v interiéri a ponúka plnú modularitu. Balíkový terminál môže byť použitý na poštách, v obchodných reťazcoch a ďalších vnútorných miestach na vyzdvihovanie ako napr. v supermarketoch a obchodných centrách. Pôvodný koncept KePol bol vytvorený pred 12 rokmi ako spoločný projekt so spoločnosťou Deutsche Post DHL. Odvtedy bol upravovaný a nastavovaný podľa toho ako sa vyvíjala technológia a požiadavky zákazníkov. Najnovší produkt, KePol LS, ktorý bol navrhnutý a vytvorený na použitie v interiéri obsahuje rovnaké výhody ako KePol FS, ako napr. bezpečnosť a modularitu, ale je ľahší a nevyžaduje palety na prepravu.

 

Medzi poštové a logistické organizácie, ktoré sú zákazníkmi spoločnosti Keba patrí Deutsche Post DHL, Dánska pošta, Rakúska pošta, Švajčiarska pošta, BPM Luxembursko, Luxemburská pošta, Kúzelná Almara v Českej republike, Litovská pošta a ďalšie. Švajčiarska pošta nazvala spoločnosť ako jej "ideálny dodávateľ".

 

Nasledujúci ročník Post - Expo sa bude konať vo švédskom Štokholme od 23. do 25. septembra 2014.

 


Zdroj: www.postaltechnologyinternational.com

 


Aktuality  |  Zo sveta  |  Kontakty  |  Reklama
© 2010 Poštové služby. Prevádzkovateľom a odborným garantom portálu je spoločnosť Postal Consulting s.r.o..